Posted by: sanatatearurala | May 21, 2011

12 aprilie – sat Olteni, comuna Clinceni

In data de 12 aprilie 13 studenti voluntari, 5 medici rezidenti si 2 medici de familie au fosrmat o echipa care s-a deplasat in satul Olteni din comuna Clinceni. Echipa noastra si-a anuntat prezenta incepand cu ora 10:00 AM insa pacientii, nerabdatori se adunasera cu mult timp inainte, fapt care ne-a impulsionat si ne-a facut sa ne simtit foarte necesari in acel loc. Dupa cateva scurte minute de acomodare si impertire a echipei in camerele de consultatie disponibile, am inceput activitatea. Fiecare pacient a urmat un “traseu” in acel dispensar: inregistrarea si emiterea unei foi de observatie, cantarire si masurare, examen clinic, analize (colesterol, trigliceride, glicemie), electrocardiograma si in cazul in care au avut recomandare au facut si o ecografie (realizata de una dintre rezidentele care ne-a acompaniat).
Cativa dintre noi ne-am mutat in alt sat unde am fost anuntati ca eram asteptati cu la fel de multa ardoare. Am fost incantati sa mai vizitam si alt loc si sa avem ocazia sa ajutam si alti oameni.
Am ramas uimiti de numarul mare de persoane care au nevoie de ajutor, care nu au facut niciodata niste analize mai mult decat uzuale, care nu ar trebui sa lipseasca nimanui. Am descoperit numeroase patologii, de la hipertensiuni arteriale netratate sau nestiute, patologie urogenitala (adenom prostatic, chiste ovariene, fibroame uterine, tumori vezicale , calculi renali) pana la alte patologii cardiace (BRD, HVS etc). Am avut chiar si un caz in care am descoperit o ischemie cardiaca recenta, fiind nevoie de interventia ambulantei. Aceasta intamplare a intarit ideea noastra cum ca sunt multe sate inc are oamenii au nevoie enorma macar de un consult minim, dar executat cu drag si daruire.
De asemenea speram ca am reusit sa responsabilizam cat de cat populatia locala, sa ii determinam sa se prezinte mai des la medic pentru a nu trece cu vederea o patologie minora care s-ar putea transforma intr-una majora si nerezolvabila.
Tot in acea zi, cativa colegi s-au deplasat la scoala din sat unde au informat elevii in legatura cu tuberculoza, modul ei de transmitere si cum se pot apara de aceasta boala. Cu putinul facut de noi si cu putinul facut si de altii speram ca intr-o buna zi nu vom mai fi pe primul loc in Europa la patologia indusa de bacilul Koch.
Toata activitatea s-a intins pe parcursul a aproximativ 9 ore. A fost obositor dar a meritat fiecare secunda petrecuta in compania unor oameni minunati care au mare nevoie de noi.
Mentionam ca toate analizele facute de noi sunt in regim gratuit.

Image and video hosting by TinyPic

Leave a Reply

Categories